Bukan Dipaksa II


SEandainya aku berkata2 lain pula tafsirnya..serta penerimaan...

Kadang-kadang terterpaksaan buatkan kita melakukan sesuatu untuk menjaga hati org sekeliling kita..namun keterpaksaan itu disalah ertikan...hingga apa yang kita lakukan itu seakan2 terpesong jauh dari prinsip idup yang selama ini kita teguh berpegang padanya...namun atas dasar sayang..semua prinsip jadi perkara kedua....

Hanya Ilusi Dapat Menyatukan Langit Dan Bumi...aku masih kuat hidup dalam prinsip ini...takkan aku lupakan..mulai hari ini aku akan kembali pegang teguh apa yang sejak sekolah menengah aku tanam dalam diri aku...takkan aku lari lagi dari prinsip ini...kerna makin hari aku rasa aku bukan jadi diriku sendiri..aku banyak mengalah dan terus mengikut kehendak org lain..sampai aku lupe apa yang betul2 aku perlukan dalam hidup ini....

Saat- saat begini aku terbayang wajah2 org yang amat aku sayang... tika susah dan senang..mereka inilah yang banyak menolongku..tak pernah ingin memaksa aku....kerana mereka faam akan sifatku..aku tak pernah memaksa mereka untuk memahami aku..tapi keterbiasaan yang memaksa mereka mengenaliku dgn begitu dalam...maaf aku hulurkan jika aku belum betul2 mengenali kalian....

Najah...aku tak sekuatmu...dengan sedikit masalah aku terus tumbang...aku tak seteguh hatimu..yang sentiasa tekad dengan apa yang kau lakukan...ajarlah aku untuk sekuat mu..aku perlukan nasihat ikhlasmu...aku belum cukup kuat untuk menjadi seorg yang mampu berdiri di muka bumi yang penuh dugaan ini..najah..aku rindukanmu...najah......

Aida...selalu masalahku kau akan terlibat secara tersendiri...selalu kau akan akhiri dengan gelak tawa...itulah kelebihan yang tak sape 2miliki kecuali diri ko..aku tak faham kenapa org lain yang aku sayang tak ada sifat macam yang kau miliki...
aku amat kagum...aku bersyukur kau mampu bersabar dan bertahan dengan sikat=pku yang sentiasa berubah2 ini..thanks aida adlina adit..aku sayang ko....

Daniel, Will, Abg Nizam (AJ), Along , angah....ady sekali lagi kalah dengan emosi...ady tak tahu kenapa selalu sgt rasa marah menguasi diri...andai kata ini berlarutan...cuma secebis doa agar ady leh tenangkan diri dalam masa terdekat....ady sayang abg2 semua...sayang sangat2...

Helmi ko selalu alert dengan apa yang apa yang bakal aku buat..harap kali nie ko leh tau ape yang kana aku lakukan..sebab aku sendiri tak pasti dengan apa yang mendatang..aku dah tak nampak apa2 dihadapan..yang aku nampak skang cuma satu cahaya gelam..namun terdetik ada satu titik cahaya dihujung kegelapan itu...

Arwah....rindukanmu...terlalu.......al fatihah...takkan ada lagi kekecewaan selepas ini...moga rohmu dicucuri rahmat....

yang lain2...jangan terlalu bersikap mendesak...kadang2 percayalah...membisu itu lebih baik dari bersuara..kerana tidak semua org boleh terima setiap apa yang dijelaskan...

**langkah jejari makin layu dan tak selincah semalam...kerana jmari ini sudah hilang rentak yang ingin dilakarkan...
AdyBudika Blog about lifestyle, food, travel and finance by Ady Budika. Any inquiries: mohd.soleh@yahoo.com

1 Comments

Previous Post Next Post